Klienci Biznesowi
Klienci Prywatni
PLNbez VAT
Wszystkiecaret down icon
cart icon
Koszyk
Wszystkiecaret down icon

Często zadawane pytania

Skróty do odpowiedzi

1. Nie pamiętam hasła
2. Nie pamiętam, którego adresu poczty elektronicznej użyłem/użyłam do rejestracji w Elfa Distrelec
3. Nie pamiętam swojej nazwy użytkownika
4. Chcę zmienić adres zapisany na moim koncie klienta
5. Chcę podać inny adres wysyłki niż adres do faktury
6. Regularnie używam różnych adresów dostawy. Czy mogę je zapisać na swoim profilu?
7. Czy mogę zapisać zawartość koszyka zakupów?
8.  Mam już numer klienta. Jak połączyć nowe konto w sklepie internetowym Elfa Distrelec ze starym numerem klienta?
9. Ciągle dostaję e-maile od Elfa Distrelec
10. Import Listy Zakupówi
11. Listy
12. Zarządzanie zamówieniami i zwrotami
13. Wyszukiwanie fasetowe

 


1. Nie pamiętam hasła

Należy najechać kursorem myszy na przycisk „Moje konto" (na prawo od pola wyszukiwań). W rozwijanym menu należy kliknąć link „Nie pamiętam hasła". Na następnej stronie należy wpisać adres poczty elektronicznej, którego użyto podczas rejestracji w sklepie internetowym Elfa Distrelec i kliknąć „Wyślij".

Otrzymają Państwo wiadomość e-mail z linkiem („Resetuj hasło"). Po kliknięciu w ten link zostaną Państwo przekierowani na stronę, gdzie można ustalić nowe hasło dostępu do swojego konta. Natychmiast po wpisaniu nowego hasła w oba pola i kliknięciu „Zmień hasło" nowe hasło zostanie zapisane.


2. Nie pamiętam, którego adresu poczty elektronicznej użyłem/użyłam do rejestracji w Elfa Distrelec

W takim przypadku prosimy o kontakt z biurem obsługi Elfa Distrelec.


3. Nie pamiętam swojej nazwy użytkownika

Jeśli zarejestrowali się Państwo w sklepie internetowym Elfa Distrelec jako nowy użytkownik, nazwą użytkownika jest adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji.

Jeśli przed otwarciem nowego sklepu internetowego Elfa Distrelec posiadali Państwo konto użytkownika, które zostało do niego przeniesione, nazwa użytkownika może się różnić od adresu poczty elektronicznej. W takim przypadku prosimy o kontakt z centrum obsługi klienta Elfa Distrelec.


4. Chcę zmienić adres zapisany na moim koncie klienta

  • Jeśli posiadają Państwo już konto klienta w sklepie internetowym Elfa Distrelec, należy zalogować się na swoim koncie i kliknąć przycisk„Moje konto" znajdujący się na prawo od pola wyszukiwań. Następnie należy przejść do linku „Adresy" w sekcji „Szczegóły konta" znajdujący się na prawo od pola wyszukiwań. Następnie należy przejść do linku.
  • Jeśli nie mają Państwo internetowego konta klienta w Elfa Distrelec, należy zjechać kursorem na dół na koniec strony Elfa Distrelec. Stopka składa się z czterech sekcji: Usługi, O nas, Producenci oraz Szybkie linki. W grupie „Szybkich linków" należy kliknąć „Zmień adres" i na następnej stronie w formularzu uzupełnić swój numer klienta oraz stary i nowy adres, a następnie kliknąć „Wyślij wniosek". Pracownik Elfa Distrelec dopasuje Państwa adres w naszym systemie.


5. Chcę podać inny adres wysyłki niż adres do faktury

Po sprawdzeniu zawartości koszyka zakupów, należy kliknąć „Kontynuuj". (Jeśli do tej pory Państwo się nie zalogowali, to zostaną teraz o to poproszeni).

Na następnej stronie można wybrać jedną z opcji „Użyj adresu do faktury jako adresu wysyłki" lub „Wyślij moje zamówienie na inny adres".

Należy wybrać drugą opcję.

Niezależnie od tego, jakie dane już Państwo zapisali na swoim profilu, następujące opcje będą pokazane poniżej adresu do faktury:

  • Sekcja „Adres dostawy". Jeśli to pole jest już wypełnione, można zmodyfikować adres przez kliknięcie przycisku „Zmień”, znajdującego się na prawo od adresu.
  • Przez kliknięcie przycisku „Dodaj nowy adres", mogą Państwo wskazać nowy adres dostawy, który zostanie użyty dla tego zamówienia. Adres zostanie również zapisany na Państwa koncie użytkownika i będzie mógł być wykorzystywany w przyszłości.
  • Poniżej znajdują się adresy dostawy, zapisane już na koncie użytkownika. Kliknij „Wybierz adres", aby wybrać właściwy adres jako adres dostawy dla aktualnego zamówienia.


6. Regularnie używam różnych adresów dostawy. Czy mogę je zapisać na swoim profilu?

Należy zalogować się na koncie klienta w sklepie internetowym Elfa Distrelec, a następnie kliknąć przycisk „Moje konto", znajdujący się na prawo od pola wyszukiwań. Następnie należy kliknąć link „Adresy" w polu „Szczegóły konta" w polu nawigacji po lewej stronie. Zapisane wcześniej adresy dostawy ukażą się po prawej stronie, poniżej aktualnego adresu do faktury. Przez kliknięcie „Dodaj adres" można dodać kolejny adres do listy.

Jeśli chcą Państwo usunąć adres z listy, należy kliknąć strzałkę na prawo od adresu, aby przejść do panelu szczegółów. Poniżej adresów znajdą Państwo przycisk „Usuń adres".


7. Czy mogę zapisać zawartość koszyka zakupów?

Proszę otworzyć koszyk zakupów. Poniżej listy wszystkich produktów w Państwa koszyku zakupów znajduje się przycisk ze strzałką skierowaną w dół. Po kliknięciu tego przycisku mogą Państwo eksportować zawartość swojego koszyka zakupów w formacie XLS lub CSV.

  • XLS: Plik Microsoft Excel: ten plik można otworzyć bezpośrednio w programie Excel.
  • CSV: Prosty plik danych z zawartością Państwa koszyka w formie wartości oddzielonych przecinkiem ("Comma Separated Values"). Takie pliki CSV mogą być interpretowane i edytowane przez wiele różnych programów.

(Pliki pobrane w formatach XLS i CSV są kompatybilne z narzędziem importującym listy części.)


8. Mam już numer klienta. Jak połączyć nowe konto w sklepie internetowym Elfa Distrelec ze starym numerem klienta?

Jeśli posiadają Państwo już numer klienta Elfa Distrelec, należy podać go podczas rejestracji konta. Połączymy wtedy Państwa nowe konto klienta ze starym kontem. Prosimy o następujące postępowanie:

Warunek: nie można być aktualnie zalogowanym w sklepie internetowym Elfa Distrelec. Proszę najechać kursorem myszy na przycisk „Moje konto" (na prawo od pola wyszukiwań). W rozwijanym menu należy kliknąć link „Jestem nowym klientem", a na nowo otwartej stronie należy wybrać opcję „Rejestracja jako klient biznesowy". Wtedy otworzy się formularz rejestracji zawierający również pole „ID klienta". Proszę wypełnić cały formularz, a następnie kliknąć „Zakończ rejestrację". Pracownik Elfa Distrelec połączy Państwa stare konto z nowym kontem użytkownika Elfa Distrelec.


9. Ciągle dostaję e-maile od Elfa Distrelec

Jeśli nie życzą sobie Państwo otrzymywać newslettera Elfa Distrelec, mogą Państwo zrezygnować z subskrypcji w ustawieniach swojego konta klienta. W tym celu należy kliknąć przycisk „Moje konto" znajdujący się po prawej stronie pola wyszukiwań. Następnie w pasku nawigacji po lewej stronie należy przejść do linku „Dane logowania" w sekcji „Szczegóły konta". Po wybraniu tego pola po prawej stronie ukażą się szczegóły Państwa konta wraz z sekcją „Newsletter". Tutaj można zmienić ustawienia dotyczące subskrypcji newlettera.


10. Importowanie listy zakupów

Używając funkcji „Import List Zakupów" można w szybki i łatwy sposób importować listy zawierające specyfikację produktów sklepu internetowego Elfa Distrelec i przenosić odpowiednie produkty bezpośrednio ze sklepu na listę zakupów lub do koszyka zakupów.

Aby móc używać funkcji “Import List Zakupów” należy najpierw zalogować się do swojego konta lub zarejestrować się jako użytkownik sklepu internetowego Elfa Distrelec.

Importowanie listy częściImport List Zakupów

  1. Proszę kliknąć link „Import List Zakupów" znajdujący się na górze ekranu przeglądarki. Funkcja ta dostępna jest również na liście menu w strefie metanawigacji pod nazwą „Narzędzie do importowania".
  2. Na nowo otwartej stronie znajdą Państwo dwa sposoby importowania danych: poprzez kopiowanie i wklejanie ze schowka, lub poprzez pobranie odpowiednio wypełnionego arkusza Excel.
    • a) Wklejanie danych ze schowka:
      • Proszę wkleić dane w polu tekstowym po lewej stronie strony internetowej w następującym formacie:
        aa, nnnnnn, ttttt
        (aa: pożądana ilość danego artykułu
        nnnnnn: numer artykułu Elfa Distrelec składający się z 6 do 8 cyfr
        tttt: oznaczenie typu artykułu (opcja) )
        Każdy artykuł należy wprowadzić w osobnym wierszu.
      • Następnie proszę kliknąć przycisk „Dalej" po lewej stronie okna przeglądarki.
    • b) Pobieranie pliku Excel
      • Aby ułatwić tę operację, należy pobrać „Szablon Excel Elfa Distrelec".
      • Proszę wypełnić arkusz danymi z listy części i zapisać zmodyfikowany plik (ważne: jako plik .xls).
      • Proszę kliknąć przycisk „Wybierz z dysku", a w nowo otwartym oknie wybrać wypełniony plik.
      • Powyżej przycisku „Wybierz z dysku" powinna się teraz pojawić nazwa pobranego pliku.
      • Następnie proszę kliknąć przycisk „Dalej" po lewej stronie okna przeglądarki.
  3. Na następnej stronie „Kontrola importu" pojawią się produkty spełniające wprowadzone kryteria. Jeżeli okaże się to konieczne, w tym miejscu można zmodyfikować ilość każdego produktu lub usunąć produkty z listy.
  4. Kryteria, dla których nie znaleziono żadnych pasujących produktów, zostaną wymienione w tabeli na końcu strony. Dlatego zostały one zignorowane podczas procesu importowania.
  5. Za pomocą przycisków „Dodaj do listy zakupów" lub „Dodaj do koszyka zakupów" można edytować listę produktów utworzoną w ten sposób.


11. Listy

W sklepie internetowym Elfa Distrelec można założyć różne listy produktów, które można wykorzystywać do robienia zakupów i zarządzania zakupami.

Tutaj mogą Państwo nie tylko założyć dowolną ilość list produktów, lecz także szybko i łatwo oznaczyć produkty jako „Ulubione", dodając je w ten sposób do listy „Moje ulubione produkty".

Ulubione produkty

  • Aby szybko dodać produkt z listy produktów lub z ofert do swoich Ulubionych, należy przesunąć kursor na produkt ikliknąć widoczny symbol serca.Symbol powinien teraz wyświetlać się z wypełnieniem co oznacza, że produkt został dodany do Listy ulubionych.
  • Na stronie widoku szczegółowego dla konkretnego produktu przycisk serca znajduje się po prawej stronie poniżej wskaźnika dostępności.
  • Aby przejrzeć aktualną zawartość Listy ulubionych, należy przesunąć kursor na przycisk „Listy" (drugi przycisk po prawej stronie okienka wyszukiwania) i kliknąć „Moje ulubione produkty" w menu.
  • Na nowo otwartej stronie widoczne będą wszystkie produkty dodane do Ulubionych. Aby usunąć produkt z listy, należy przesunąć kursor na produkt i kliknąć symbol x, który pojawi się na prawej krawędzi.

Listy produktów lub listy zakupów

  • Aby dodać produkt z listy produktów lub z ofert do listy zakupów, należy przesunąć kursor na produkt i kliknąć ikonę list, która się pojawi.
  • W nowym oknie można określić, do której listy zakupów określony produkt ma zostać dodany. Proszę wybrać jedną lub więcej list albo wpisać nazwę nowej listy, do której ma być dodany produkt.
  • Na stronie widoku szczegółowego konkretnego produktu, odpowiedni przycisk znajduje się po prawej stronie poniżej wskaźnika dostępności.
  • Aby przeglądać zawartość listy zakupów, należy przesunąć kursor na przycisk „Listy" (drugi przycisk po prawej stronie okienka wyszukiwania) i kliknąć nazwę żądanej listy w menu, które się pojawi. (Jeśli nazwa listy się nie pojawi, należy kliknąć link „Pokaż wszystkie listy" na końcu menu.)
  • Po prawej stronie okna widać teraz wszystkie produkty znajdujące się na Państwa liście zakupów, wraz z odpowiednimi ilościami. Aby usunąć produkt z listy zakupów, należy przesunąć kursor na produkt i kliknąć symbol x, który pojawi się obok ilości.
  • Teraz mogą Państwo dodać zawartość swojej listy zakupów do aktualnej zawartości koszyka zakupów za pomocą przycisku „Dodaj listę do koszyka".
  • Alternatywnie można pobrać listę w formie pliku za pomocą przycisku ze skierowaną do dołu strzałką. Po kliknięciu tego symbolu można wybrać między plikiem XLS lub CSV.
    • XLS: plik Microsoft Excel: Można go otworzyć i edytować bezpośrednio w programie Excel.
    • CSV: Prosty plik danych z zawartością Państwa koszyka zakupowego w formie wartości oddzielonych przecinkiem („Comma Separated Values"). Takie pliki CSV mogą być interpretowane i edytowane przez wiele różnych programów

(Pliki pobrane w formatach XLS i CSV są kompatybilne z narzędziem importującym listy części.)


12. Zarządzanie zamówieniami i zwrotami

W strefie „Moje konto" sklepu internetowego Elfa Distrelec można łatwo i wygodnie śledzić status wcześniejszych zamówień oraz złożyć wszelkie żądania zwrotu artykułu.

  1. Proszę zalogować się w sklepie za pomocą danych użytkownika.
  2. Proszę kliknąć przycisk „Moje konto" znajdujący się na prawo od pola wyszukiwań.
  3. W pasku nawigacji po lewej stronie należy najpierw wybrać „Zarządzanie zamówieniami", a następnie „Historia zamówień" poniżej.
  4. Teraz zobaczą Państwo listę wszystkich wcześniejszych zamówień. (Jeśli są Państwo administratorem firmowego konta w sklepie internetowym Elfa Distrelec, w tym miejscu pojawią się zamówienia wszystkich pracowników danej firmy). Listę tę można przeszukiwać, sortować i drukować stosownie do potrzeb.
  5. Za pomocą strzałki, widocznej obok każdego zamówienia można przejść do strony szczegółów poszczególnych zamówień.
  6. Na stronie szczegółów znajdują się informacje o dacie i statusie zamówienia, adresie do faktury i adresie dostawy, typie płatności oraz dostawy, oraz o zamówionych produktach. W tym miejscu można także odtworzyć te dane lub dodać listę zakupów.
  7. Gdy tylko zamówienie otrzyma status „otrzymano", można tworzyć wnioski o zwrot poszczególnych artykułów. W tym celu należy kliknąć „Zwróć ten produkt" poniżej zamówionej ilości.
  8. W okienku typu „lightbox” które się pojawi, należy wpisać ilość produktów do odesłania wraz z podaniem przyczyny zwrotu, stanu opakowania, swoich komentarzy i – o ile istnieją takie wymagania - również numeru seryjnego zwracanych produktów. Ponadto istnieje również możliwość podania informacji, czy zwracane produkty mają zostać wymienione na nowe. Następnie należy kliknąć „Wyślij zapytanie".
  9. Następnie otrzymają Państwo e-mail potwierdzający przyjęcie zapytania.
  10. Pracownik Elfa Distrelec skontaktuje się z Państwem w celu omówienia szczegółów.

   

13. Wyszukiwanie przy pomocy filtrów

Sklep internetowy Elfa Distrelec oferuje szeroką gamę różnych produktów. Dla łatwego i wygodnego wyszukiwania właściwych produktów sklep posiada funkcję filtra, ograniczającą listy produktów lub wyniki wyszukiwania.

  1. Proszę przejść do podkategorii właściwej dla szukanego produktu (np. „Optoelektronika").
  2. Ewentualnie proszę wpisać poszukiwaną frazę w polu wyszukiwania i nacisnąć Enter.
  3. Na następnej stronie pojawi się lista wszystkich powiązanych produktów. Można ją sortować według różnych kryteriów.
  4. W celu ograniczenia liczby produktów, pasek filtra po lewej stronie oferuje następujące opcje:

Filtrowanie według innej podkategorii:
Na górze paska pokazane są podkategorie aktualnie wybranej kategorii (jeśli dostępne). Należy wybrać podkategorię, aby dalej ograniczyć wybór produktów.

Filtrowanie według producentów i cech produktu:
Poniżej kategorii znajdą Państwo sekcje dla producenta i cech produktu. Należy wybrać pożądane cechy, zaznaczając producenta lub cechy produktu. Można wybrać więcej niż jedną cechę w każdej sekcji, np. „producent A" i „producent B".

Filtrowanie według dostępności:
W sekcji dostępności można wybrać natychmiastową dostępność artykułu, jako kryterium filtrujące.

Filtrowanie według ceny:
Proszę przesunąć suwak w lewo lub prawo aż do uzyskania odpowiedniego przedziału cen, widocznego poniżej skali.
Dla każdego opisanego ograniczenia lub kryterium filtrowania, które opisano powyżej, w sekcji „Filtr" pojawia się etykieta z nazwą aktywnego kryterium filtra. Aby usunąć to kryterium filtra, należy kliknąć znak „x", umieszczony w środku etykiety.


14. Zarządzanie profilem

Jako przełożony lub administrator konta firmowego, mogą Państwo zarządzać kontami użytkowników pracowników Państwa firmy. „Zarządzanie" oznacza, że mogą Państwo tworzyć i dezaktywować konta użytkowników, określać budżety i autoryzacje dla poszczególnych użytkowników, oraz generować wysyłanie e-maili w celu przywrócenia hasła poszczególnych pracowników.

W tym celu muszą Państwo posiadać konto (dostęp) administratora. Prosimy o zarejestrowanie takiego konta, jeśli Państwo jeszcze go nie posiadają. Każda firma (każdy klient) może posiadać tylko jedno konto administratora.

Dla administratorów: poniżej opisano jak można zarządzać użytkownikami

  1. Proszę zalogować się w sklepie.
  2. Proszę użyć przycisku „Moje konto" obok pola wyszukiwania.
  3. Tutaj można przeglądać i edytować własne szczegóły użytkownika, przechodząc do „Szczegółów użytkownika" w pasku nawigacji po lewej stronie.
  4. Proszę wybrać „Zarządzanie profilem" w pasku nawigacji, aby zobaczyć listę wszystkich pozostałych użytkowników, którzy zostali już utworzeni dla tego konta.
  5. Za pomocą przycisku „Dodaj nowych użytkowników" można utworzyć nowego użytkownika dla konta swojej firmy. W tym miejscu można określić osobiste uprawnienia i limity budżetowe dla konkretnego użytkownika. Jeśli użytkownik spróbuje złożyć zamówienie przekraczające limit budżetowy, zamówienie takie zostanie przekazane Państwu jako administratorowi do zatwierdzenia (patrz „Podpis elektroniczny").
  6. Po kliknięciu „Zapisz i zamknij" do użytkownika zostanie przesłany e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Państwa w nowym profilu.
  7. Kiedy tylko użytkownik kliknie link aktywacyjny w tym mailu, jego konto zostaje aktywowane i będzie mógł zalogować się w sklepie internetowym Elfa Distrelec oraz składać zamówienia.
  8. W strefie zarządzania użytkownikiem (patrz sekcja 4) można również przeglądać obecny status budżetu każdego poszczególnego użytkownika. Klikając strzałkę obok listy, odsyłającą do konkretnego użytkownika, można edytować jego osobisty profil lub zlecić wysłanie mu e-maila w celu przywrócenia jego hasła, jeśli tego zażąda.

Dla pracowników

  1. Aby założyć nowe konto użytkownika, muszą Państwo zwrócić się do administratora konta firmowego.
  2. Po założeniu nowego konta otrzymają Państwo e-mail z linkiem aktywacyjnym.
  3. Po aktywowaniu w ten link można ustalić swoje hasło i używać własnego konta w sklepie internetowym Elfa Distrelec.
  4. Aby przejść do strefy „Szczegóły konta" należy użyć przycisku „Moje konto", znajdującego się obok pola wyszukiwania. W tym miejscu można edytować swoje dane osobiste i przeglądać dostępny budżet.


15. Podpis elektroniczny

Dla przełożonych/administratorów

  1. W swoim koncie użytkownika w strefie administratora założyli Państwo konto dla swojego pracownika. W ustawieniach konta ustalili Państwo limity zamówień dla poszczególnych zamówień i/lub limit roczny. (W celu uzyskania szczegółowego opisu tego kroku, należy zapoznać się z instrukcją „Administracja użytkownika").
  2. W momencie, gdy pracownik składa zamówienie, które wymaga Państwa autoryzacji, mogą je Państwo zatwierdzić lub odrzucić (krok 12).

Dla pracowników

  1. Gdy Państwa przełożony utworzy dla Państwa konto użytkownika i wprowadzi odpowiednie ramy budżetowe, mogą Państwo zalogować się do swojego konta Elfa Distrelec i korzystać z naszego sklepu.
  2. Proszę zalogować się do sklepu i wypełnić swój koszyk zakupami.
  3. Proszę otworzyć koszyk zakupów i wybrać „Dalej".
  4. Proszę sprawdzić adres do faktury i adres wysyłki, ewentualnie w razie potrzeby zmienić adres wysyłki. Następnie wybrać „Dalej".
  5. Proszę wybrać rodzaj dostawy i płatności, następnie kliknąć „Dalej".
  6. Na następnej stronie można jeszcze raz sprawdzić szczegóły zamówienia przed jego wysłaniem.
  7. Dodatkowo, dla celów wewnętrznych, można wybrać jednostkę kosztową i numer projektu, w zamówieniu można również dodać komentarz dla Elfa Distrelec.
  8. Powyżej zamówienia widać podsumowanie ostatecznego statusu zamówienia. Jeśli wszystkie dane się zgadzają, należy kliknąć „Prześlij do zatwierdzenia".
  9. Państwa zamówienie zostanie przesłane przełożonemu do zatwierdzenia. Jako potwierdzenie otrzymają Państwo wiadomość e-mail.

Dla przełożonych/administratorów

  1. Proszę zalogować się na swoim koncie użytkownika w sklepie internetowym Elfa Distrelec i przejść do sekcji „Moje konto", poprzez kliknięcie przycisku na prawo od pola wyszukiwania.
  2. W polu nawigacji, po lewej stronie, obok menu artykułów „Zarządzanie zamówieniami", widać numery zaznaczone na czerwono, które pokazują, ile zamówień czeka na Państwa autoryzację.
  3. Proszę kliknąć „Zarządzanie zamówieniami", a następnie podsekcję „Prośby o zatwierdzenie". Lista wszystkich oczekujących zamówień pokazuje zestawienie zamówień oczekujących na potwierdzenie.
  4. Należy kliknąć strzałkę obok określonego zamówienia, żeby przejść do widoku szczegółowego.
  5. Po sprawdzeniu szczegółów zamówienia, można zdecydować, czy zamówienie zostanie zatwierdzone czy odrzucone.
  6. W przypadku decyzji o odrzuceniu należy kliknąć „Odrzuć". Istnieje możliwość dodania komentarza. Osoba, która złożyła zamówienie zostanie poinformowana pocztą elektroniczną o odrzuceniu.
  7. Jeśli zdecydują się Państwo zatwierdzić zamówienie, należy potwierdzić zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Handlowymi i regulacjami dotyczącymi ochrony danych oraz wybrać „Dalej", aby ostatecznie wysłać zamówienie. Pracownik, który złożył zamówienie zostanie następnie poinformowany pocztą elektroniczną o złożeniu zamówienia.